keskiviikkona, syyskuuta 26, 2007

Viihteellä askel oikeaan suuntaan

Olen tainnut täälläkin paasata joskus siitä, että internetin kautta katsottavan television olisi parasta kehittyä, jotta minutkin saataisiin taas tv-kanavien asiakkaaksi. Tämä reaktioni tulee nyt vähän myöhässä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan: Nelosella on otettu hentoinen askel mielestäni oikeaan suuntaan.

Eli Nelonen siis ryhtyy jatkossa tarjoamaan muutamasta suositusta sarjastaan uusimpia jaksoja netin kautta vain viikkoa niiden USA:n ensi-illan jälkeen. Lisäbonuksena jaksot on tuoreudestaan huolimatta peräti tekstitetty suomeksi.

Jo oli aikakin, vai mitä. Tosin ei tämäkään palvelu tule saamaan minua asiakkaakseen: jaksot ovat mielestäni huiman kalliita (3 euroa kappale, laskekaapa siitä hinta jollekin 25-osaiselle Lostille) ja kukin jakso löytyy valikoimista vain kuuden viikon ajan. Sitten kun kokonaisen kauden voi katsoa kerralla putkeen kohtuulliseen kokonaishintaan, alan minäkin jo harkita.

Mutta, kuten sanottu, tämä tuntuu nyt kuitenkin parannukselta siihen entiseen. Hesarin printtiuutisessa Nelonen kertoi harkitsevansa tämän kokeilun jälkeen mainosrahoitusta, jolloin palvelusta tulisi kuluttajalle peräti ilmainen. Sepä vasta olisikin jo houkuttelevaa! Tosin aina löytynee ankaria mainosten vastustajia, jotka olisivat valmiita maksamaan kovaakin hintaa ohjelmiensa "puhtaudesta". Olisikohan kumpikin yleisö mahdollista tyydyttää?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti