sunnuntaina, heinäkuuta 12, 2009

Sanovat, ettei tyhmiä kysymyksiä ole

[Mella syö puuroa, minä istun ja luen lehteä.]
-Äiti mitä sä teet?
-Mä istun ja luen lehteä.
-Äiti mitä mä teen?
-Sä syöt puuroa
[pieni tauko]
-Äiti mitä sä teet?
-Mä istun ja luen lehteä.
-Äiti mitä mä teen?
-Sä syöt puuroa.
[Ja niin edelleen maailman tappiin.]

[Osoittaa punaista palloa]
-Minkä värinen toi on?
-Se on punainen, sun lempivärisi.
[Osoittaa punaista paitaa]
-Minkä värinen toi on?
-Punainen.
[Osoittaa punaista kukkaa]
-Minkä värinen toi on?
-Punainen.
[Osoittaa punaista palikkaa]
-Minkä värinen toi on?
-Punainen.
[Ja niin edelleen maailman tappiin.]

-Äiti mikä mun nimi on?
-Sun nimi on Mella.
-Äiti mikä Neilan nimi on?
-Neilan nimi on Neila.
-Äiti mikä Tuikun nimi on?
-Tuikun nimi on Tuikku.
-Äiti mikä Jonnan nimi on?
-Jonnan nimi on Jonna.
-Äiti mikä Otson nimi on?
-Otson nimi on Otso.
-Äiti mikä tytön nimi on?
-Se riippuu vähän tytöstä, ketä tyttöä sä tarkoitat?
-Tyttöä.
-...
-Äiti mikä pojan nimi on?
-Kenen pojan?
-Pojan.
[Ja niin edelleen maailman tappiin.]

[On laittamassa kenkää väärään jalkaan.]
-Äiti meneekö tää oikein?
-Ei mene, laita se toiseen jalkaan.
[Laittaa kengän toiseen jalkaan.]
-Äiti meneekö tää oikein?

2 kommenttia:

  1. Sua testataan. Mä oo mikään kertomaan miten toisten kersoja pitäisi kasvattaa, mutta itte ehdottaisin tuossa strategiaksi vastahaastetta. Tee selväksi, olet jo tietyn asian tytölle opettanut ja kysy puolestasi miten opetit? Tämä kasvattaa pidemmän päälle auktoriteettiasi.

    Mutta tää oli vaan mun kakssenttinen

    VastaaPoista
  2. Joo, totakin on toki tullut kokeiltua, itse asiassa harvoin olen edellä esitetyn kärsivällinen. Tyypillisiä muita vastauksiani ovat "No kyllä sä tiedät, kerropas itse äidille", "Mähän vastasin jo", "Älä jaksa jankuttaa" ja "Etkö sä halunnutkaan sitä jälkiruokaa?".

    VastaaPoista