tiistaina, maaliskuuta 16, 2010

Arvopohjan tarjoamisesta

Hesari kirjoittaa pääkirjoituksessaan pelosta, erityisesti turhasta sellaisesta. Varsinaiseen aiheeseen eli maahanmuuttoon ei nyt kiinnosta paneutua; aiheen ympäriltä kyllä löytyy epäilemättä idiotiaa, ennakkoluuloja ja ylilyöntejä aidan molemmilta puolilta.

Tuossa pääkirjoituksessa pistää kuitenkin silmään lehden loppukaneetti (kursiivit minun).

Maailman muuttuessa meidänkin on silti muutettava omia asenteitamme, tuli tänne yhtään ulkomaalaista tai ei. Poliitikkojen haaste on tarjota muutoksessa eläville ihmisille kestävä arvopohja.
Kappas, minä kun olin jotenkin ajatellut, että demokratiassa se arvopohja tulisi ennemminkin kansalta poliitikoille. Puhuisivat edes "politiikan haasteesta" "poliitikkojen haasteen" sijaan, niin asetelma ei olisi aivan yhtä läpinäkyvä.

4 kommenttia:

  1. Saanx mä arvopohjan? Voisko joku antaa mulle jotain arvoja hei? Saax kaikki samanlaiset vai onx niit erilaisii?

    VastaaPoista
  2. Varmasti sullekin riittää ikioma arvopohja, älä vaivaa päätäsi yksityiskohdilla. Kyllä se on varmasti hyvä.

    VastaaPoista
  3. Ei susta Angina enää ikinä tuu punavihreätä.

    VastaaPoista
  4. Hei älä nyt, musta on vallan mainioksi punavihreäksi, jos vain saan määritellä punaisen ja vihreän Oikein.

    VastaaPoista