torstaina, huhtikuuta 27, 2006

Väriä lastenhuoneeseen

Eilen pääsin viimein sorvin ääreen, ja maalasin lastenhuoneen seinälle tarkoitetun taulun loppuun. Tai kai se on nyt sitten loppuun asti maalattu, en kyllä ole ihan varma. Ensimmäistä kertaa nimittäin päätin taulun olevan valmis jo ennen kuin olen siihen tyytyväinen. Ei ole harvinaista, että jo valmiista tauluista löytyy myöhemmin epäonnistuneita kohtia tai koko taulu alkaisikin näyttää kammottavalta. Tähän mennessä olen kuitenkin aina ollut suunnattoman tyytyväinen aikaansaannoksiini heti työn valmistuttua.

Vaan nytpä en. Kädet ovat viimeistelemättä, oranssi taustaväri liian räikeä ja tummat kiehkurat paikoittain liian paksuja. Laiskuus vain iski päälle, ja halusin päästä viimein eroon koko taulusta. Oranssi taustaväri ei tunnu ehkä enää niin räikeältä siinä vaiheessa, kun saan maalattua toisen taulun samaa sarjaa. Siihen olisi tarkoitus sitten tulla oranssihiuksinen hahmo, mahdollisesti myös vihreä tausta.

Mutta nuo kädet! Rakastan käsien piirtämistä hiilellä ja lyijykynällä, mutta niiden maalaaminen on yksinkertaisesti silkkaa tuskaa. En vain saanut itsestäni irti enää tämän enempää, ehkä palaan tauluun vielä joskus ja viimeistelen nuo sormet. Kenties se on helpompaakin taulun jo roikkuessa seinällä, tämän ison mahan kanssa kun on aika vaikea istua lattialla. Minä kun en omista kunnollista maalaustelinettä, enkä ole sellaisista oikein koskaan perustanutkaan. Minä olen lattiatyyppiä, muulloin kuin raskaana ollessani teen mielelläni kaiken lattialla istuen tai makoillen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti