perjantaina, tammikuuta 09, 2009

Pipipäivä ja koneen sisäänajo

Mella teki sen mitä odotimmekin, eli toi ensimmäisellä viikolla päiväkodista flunssan mukanaan. Erik oli eilen kotona neidin kanssa, tänään on minun vuoroni. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, tämänkin initaation jälkeen tytön päiväkotielämä jatkuu varsin terveissä merkeissä. Neilasta ei kyllä ole vielä tietoa, ainakin tämä flunssa on toistaiseksi kiertänyt vauvamme kaukaa.

Onhan tässä kyllä viihdykettäkin, kun voisi opetella käyttämään tätä nykyistä konetta. Vanha läppäri nimittäin sanoi morjens tai ainakin vaati osa-aikaeläkettä, sikäli kun nyt alle kolmen vuoden ikäistä ja 1000 euroa maksanutta esinettä voi sanoa vanhaksi [kiroaa]. Nyt olisi sitten näppien alla uusi läppäri ja uusi käyttis.

En minä näistä mitään tiedä, mutta voimakkaita ennakkoluuloja minulla kyllä on tätä Vistaa kohtaan. Toisaalta minullahan on tämä ennakkoluulojen karkoitusprojekti, joten ehkä tälläkin tarulla on vielä onnellinen loppu.

2 kommenttia:

  1. Ei.
    Ennakkoluulot Vistaa vastaan kumpuavat syvältä ihmisen lajimuistista, eikä niitä vastaan sovi taistella.
    Vaihtoehtoja on.

    VastaaPoista
  2. Mulle on tulossa myös uusi kone Vistalla. Ennakkoluuloja oli, mutta muutaman tunnin teoreettispainotteinen perehtyminen aiheeseen ja käyttökokemusten kysely vakuuttivat mulle, että Vista on kotikäyttäjälle ok, vaikka siinä varmasti opettelua onkin. Aiheeseen liittyvä valitus tuntuu muutenkin olevan enemmän yleistä MSfobiaa tai "tämä ei toimi samoin kuin XP/Linux/Mac, eli tämä on ihan paska" -tasoa.

    Katsotaan miten käy.

    VastaaPoista