perjantaina, tammikuuta 09, 2009

Päivän tragedia

Ihan oikeasti. Minä haluaisin pystyä ajattelemaan ja keskustelemaan järkevästi vähän herkemmistäkin asioista sekä pidättäytyä voimakkaista tunnereaktioista. Mutta tämä juttu sai silti minut hakkaamaan päätäni seinään.

En enää tiedä, onko artikkelissa kyse kukkahattuvihreiden vaiko suomenleijonapersujen mainoskampanjasta. Kenen etua palvelee se, että yritetään epäuskottavasti kerätä sympatiaa elämäntaparikollisille? Tuokin artikkeli johtanee todennäköisesti vain entistä voimakkaampiin ennakkoluuloihin kaikkia maahanmuuttajia kohtaan. Nyyhkytarina? Miten minua ei nyt oikein itketä?

En minä haluaisi olla kenellekään julma, älkää pakottako.

6 kommenttia:

  1. Ton jutun kanssa olis voinu julkaista vaikkapa niiden törkeiden ja tavallisten väkivaltarikosten uhrien tuntoja.

    Tässä on nyt kai kyse siitä, että tuollaisen paskan kirjoittaja ei oikeasti pysty tajuamaan, että somalit eivät ole mikään yksi yhtenäinen kollektiivi, vaan siellä on seassa yksilöitä. Jotkut näistä yksilöistä voivat olla kelvottomia kusipäitä, ja tämän seikan myöntäminen ei pakota pitämään koko kollektiivia pahuuden akselina.

    VastaaPoista
  2. No niin, kiitos. Tuon kommenttisi toinen kappale oli juuri se asia, jonka olen halunnut sanoa, mutta en ole saanut sitä kiteytettyä vaan olen tuottanut pitkin päivää mielessäni lähinnä sekalaisen pulppuavaa tajunnanvirtaa.

    Voisinko mä ulkoistaa nää yhteiskuntakriittiset blogimerkinnät teille? Mä voin sitten kommentoida niitä.

    VastaaPoista
  3. Toki. Kunhan hinnasta sovitaan. Tässä alkaa olla melkoisia rahavirtoja liikkeellä.

    VastaaPoista
  4. Liikevaihto nousee pörssiyhtiöiden skaalaan, kun me jo nyt maksamme ymmärtämisestä suunnattomat summat.

    VastaaPoista
  5. Taitaa olla totta. Samalla minunkin toiminimeni taitaa jo kolkutella OMX Helsingin ovia. Tästä ei ole enää pitkä matka optio-ohjelmiin!

    VastaaPoista
  6. Siis kyseessähän on tosiaankin meidän suomenleijonapersujen kampanja jota on uunotettu tekemään yksi punaviheriö. Jutun kirjoittanut toimittaja Kerkelähän on kirjoittanut sen jo klassikoksi muodostuneen jutun jossa Lappia mainostettiin Afrikkaa väkivaltaisempana paikkana. MBC käsitteli sitä juttua muistaakseni ansiokkaasti.

    Herja

    VastaaPoista