sunnuntaina, maaliskuuta 15, 2009

Jotain uutta auringon alla



Joskus taannoin huomasin vihaavani sinistä väriä, mistä syystä sininen värituubini oli täysin koskematon. Tuolloin innostuin hetkeksi kokeilemaan sinistä taustaa maalauksessa, mutta totesin kokeilun katastrofaaliseksi ja hylkäsin tuubin pölyttymään.

Nyt tuli kuitenkin vastustamaton halu maalata taulu, jonka tausta on turkoosi. No, siinä se nyt on. Valokuvassa väri tosin näyttää sinisemmältä kuin onkaan, todellisuudessa siinä on mukana vähän enemmän vihreää sävyä.

Pikaisesti sutaistu taulu on kyllä varsin keskinkertainen, mutta selittelen vajaavaisuuksia sillä, että kyseessä on vasta ensimmäinen kolmesta: taannoisen triptyykkini innostamana ryhdyin jälleen kokoamaan taulusarjaa. Tästä on tulossa ehkä jokin sarjakuva, tai sitten muuten vain sellainen alleviivattu ja naiivi tarina.

10 kommenttia:

  1. Voiko sulta tilailla Lovecraft-henkisiä maalauksia Taiteen itsensä vuoksi vai oletko sortunut fasistiseksi kapitalistiksi?

    VastaaPoista
  2. Mitä käytännön eroa on maalausten tilaamisella Taiteen itsensä vuoksi sekä fasistisella kapitalismilla?

    Oli ero mikä hyvänsä, niin voihan sitä tilailla. Laatutakuita ei kuitenkaan anneta ja tähtitieteellisiä summia veloitetaan.

    VastaaPoista
  3. No se Taiteen itsensä vuoksi maalaava ei tietty kehtaa veloittaa niin raa'asti kuin fasistinen kapitalisti. Duh.

    VastaaPoista
  4. Ai, no sit mä olen fasistinen kapitalisti.

    VastaaPoista
  5. Eikö nyt hipin sydäntä yhtään kylmää?

    Ollenkaan?

    Eikö taiteen pitäisi saada lentää vapaana, kaukana mammonan kahleista ja Kroisoksen turmelevasta kosketuksesta?

    VastaaPoista
  6. Ei kyllä kylmää yhtään, ei. Jos muistat, niin mähän en edes arvosta kulttuuria.

    Mitäs oot noin köyhä.

    VastaaPoista
  7. Hei, tämä menee nyt väärin päin. Sun pitäisi nyt syyllistyä ja olla kilttiä hippiä, eikä olla noin fasisti. Fasisti ei ole fasistille fasisti, ainakaan jos on vielä koeajalla ennen lopullisen fasismikurssin läpäisyä.

    Sitäpaitsi, ö penni seivd is ö penni örnd.

    VastaaPoista
  8. Eikun mä olen vain klusteroitunut teidän kanssanne. Sitä paitsi mä olen rahanahne.

    VastaaPoista
  9. Eikö hippien pitäisi auttaa paitsi klusterikumppaneitaan, niin etenkin hädänalaisia, näiden asemasta (elämässä ja hippi-fasisti -janalla) riippumatta?

    Eräänlaista kehitysapua, kato.

    VastaaPoista
  10. Näytä mulle hätä, niin kyllä mä autan. Mieluiten youtube-videona, mutta kyllä valokuvareportaasikin kelpaa. Eikä sitten mitään mustia palkkeja silmien edessä tai sukkahousuja päässä vaan tunnistettavia kuvia.

    Toisaalta mä voin aina vedota feminismiini ja kieltäytyä auttamasta miehiä.

    VastaaPoista