perjantaina, marraskuuta 14, 2008

Rikosilmoituksista ja hyvän maun rajoista

Mitäköhän tästä nyt sitten sanoisi? Inhottava aihe, johon ei tekisi mieli koskea pitkällä tikullakaan - loikkaanpa siis sen kimppuun pää edellä. Noin niin kuin yhteenvetona voisi sanoa, että uutinen ahdistaa ja nolottaa.

Kyllähän minä olen nuo lausunnot mösjöö H-a:lta lukenut jo aiemmin, enkä voi pitää heittoa osoituksena hyvästä mausta ja sivistyneestä keskustelusta. Olenhan minäkin vihervasemmistolainen maailmanparantaja, että kiitti vain. Ahdistaa.

Mutta onko tämä nyt tosiaan ensimmäinen kerta, kun joku sanoo jotain typerää ja ehkä loukkaavaakin poliittisviritteisesti jossain päin nettiä? Ja että kyse olisi rikokseen yllyttämisestä, älkää nyt viitsikö. (Oma kotifasistini vielä huomautti, että eihän oletetun yllytyksen kohderyhmä edes osaa lukea kyseistä tekstiä alkuperäiskielellä... hmm.) Ja tekstin julkaisusta tosiaan on jo aikaa se reilut pari vuotta: hassu sattuma, että juuri nyt rupesi rikosilmoituttamaan. Vai oliko tämä nyt sitä "viestin lähettämistä"? Nolottaa.

Politiikka on kyllä vaikeaa, ja käy päivä päivältä vaikeammaksi.

10 kommenttia:

  1. Luojan kiitos huono maku ja tahdittomuus eivät ole rikoksia, siis vielä.

    VastaaPoista
  2. Joo, sinä ja sun eläinystäväsi voisitte olla aika pulassa, jos näin olisi.

    VastaaPoista
  3. No et säkään turvassa olis. Asehullu.

    VastaaPoista
  4. Mä voisin aina sanoa, että sä yllytit siihenkin rikokseen, ja että mä en oikeastaan ole edes vastuussa. Mun punavihreä sanani vastaan sun vaahtosuinen valasi, sulla ei ole mitään mahdollisuuksia.

    VastaaPoista
  5. kuski aiheuttaa kolarin jossa yksi ihminen kuolee. kukapa ei toivoisi että tuo yksi ihminen olisi kuski itse?

    ja vielä toinen kysymys: osallistuuko vihreät ja hesari halla-ahon "rikokseen" kun ne tuo hänen toivomuksensa jatkuvasti ja laajasti julkisuuteen?

    VastaaPoista
  6. Hitto sä oot julma...

    Houkutteleva ajatus kyllä, tuo lehdistön rikoskumppanuus. Käypäs ehdottamassa sitä vaikka Reetta Rädyn blogissa.

    VastaaPoista
  7. en mä voi olla julma. maahanmuuttajana tuon suomelle vain Rikkautta ja muita Hyviä Asioita.

    VastaaPoista
  8. Ei sua lasketa, sullon kuitenkin fasistikytköksiä. Ja epäilyttävän siniset silmät.

    VastaaPoista
  9. fasistikytköksiä? et voi syyttää mua mun geeneistä. tämähän on rasismia!

    VastaaPoista
  10. niin, se on se valkoisen miehen taakka.

    VastaaPoista